top of page

Jako zakladatelka si přeji, aby byl Montessori prostor laskavým a bezpečným místem, kde mohou děti s důvěrou objevovat svět. Místem, kde jsou dospělí vnímavými a respektujícími průvodci, kteří podporují přirozený vývoj dítěte.

Fk25-05-2021.3154.JPG

Kateřina Vosátková

MŮJ PŘÍBĚH

Před rodičovstvím jsem se věnovala bytovým rekonstrukcím, navrhování nábytku i celých interiérů. Vystudovala jsem konstrukci, tvorbu a design nábytku a absolvovala diplomové studium interiérového designu. 

S rodičovstvím v roce 2014 jsem začala svou energii směřovat k porozumění dětských potřeb. Začala jsem se věnovat navrhování dětských prostor nejen v domácím prostředí, ale i v dětských skupinách.

Od roku 2017 do roku 2023 jsem pracovala v základní a mateřské škole Montessori Mozaika. Tyto roky praxe mi poskytly hluboký vhled do světa dětského rozvoje a ukázaly mi, jaký zásadní vliv může mít Montessori pedagogika na formování budoucnosti našich dětí. 

Jsem zakladatelkou a vedoucí spolku Montessori prostor z.s., v jehož rámci vedu dvě dětské skupiny: Montessori miniškolku od 18 měsíců do 3 let a Montessori školku pro děti od 3 do 6 let. Působím jako hlavní Montessori učitelka a zároveň se starám o celkový provoz.

Každý pátek vedu klub pro rodiče s dětmi od narození do 2 let, kde sdílím principy Montessori v praxi, odpovídám na konkrétní otázky a pomáhám rodičům porozumět vývojovým potřebám jejich dětí. Klub je místem sdílení, podpory a vzájemné inspirace.

Věnuji se také individuálním konzultacím pro rodiče, pomáhám s adaptací dětí do skupin, návrhem domácího prostředí i řešením konkrétních výchovných situací. Pomáhám s implementací Montessori principů do každodenní praxe, aby prostředí odpovídalo přirozenému vývoji dětí a podporovalo jejich růst.

Absolvovala jsem mezinárodní diplomový Montessori kurz 0-3 AMI u asociace kterou založila sama Maria Montessori Association Montessori InternationaleMontessori institute Prague.

image.png

Diplomový kurz AMI 0-3 je zaměřen na studium Montessori pedagogiky a současných lékařských a psychologických přístupů k vývoji dítěte od narození do tří let. Teorie vývoje dítěte, psychologie, anatomie, fyziologie, porodnictví, výživy a dětské neuropsychiatrie. 

Dále jsem absolvovala kurzy Jak s emocemi, Respektovat a být respektován, Výchova bez poražených, pravidelně navštěvuji Montessori konference, vzdělávám se v oblasti rozvoje dětí i v oblasti sebe rozvoje.

Jsem tu, abych Vám poskytla informace o Montessori přístupu, jak jej aplikovat a jak porozumět potřebám Vašeho dítěte, abyste mohli podpořit jeho rozvoj v nejdůležitejším období jeho života do 6 let.

VZDĚLÁNÍ

  • Diplomový Montessori trénink AMI 0-3 

  • Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky

  • Chůva pro děti v dětské skupině

  • Mezinárodní Montessori mentoring s Heidi Philippart (AMI trenér)

  • Montessori sport a nový přístup k tělesné výchově s Patrick Oudejans (AMI)

  • Jak zařídit Montessori třídu v 3-6 s Madlen Ulrich (AMI trenér)

  • Umění pozorování v 3-6 s Karen Pearce (AMI trenér)

  • Jak rozjet Montessori třídu 3-6 s Karen Pearce (AMI trenér)

  • Mezinárodní kurz Neurolingvistické psychoterapie NLP

  • Pozitivní psychologie, mindfullnes a jóga u dětí

  • Kurz Výchova bez poražených

  • Kurz Respektovat a být respektován

  • Kurz Jak s emocemi

  • Řada dalších dílčích kurzů, webinářů a konferencí

PRAXE

Od roku 2014 se věnuji práci s dětmi v oblasti Montessori pedagogiky.

2024 Montessori prostor z.s.

Zakladatelka, průvodkyně, lektorka, mentor

Založila jsem vlastní projekt zaměřený na vytváření podnětného prostředí pro děti v souladu s Montessori principy v Jablonci nad Nisou. Pomáhám rodinám i dětským skupinám s implementací Montessori pedagogiky do praxe, navrhuji prostředí podporující samostatnost a přirozený rozvoj dětí. Poskytuji individuální konzultace, školení a mentoring pro rodiče i pedagogy.

2017-2023 Základní škola a Mateřská škola Mozaika

Hlavní učitelka v Montessori třídě batolat (18 měsíců - 3 roky) 

Jako hlavní učitelka jsem měla možnost pracovat s dětmi v období, kdy probíhá nejrychlejší a nejdůležitější fáze vývoje. Toto období je klíčové pro budoucí rozvoj dítěte. Zahrnuje prezentace Montessori aktivit, podporu samostatnosti, rozvoj motorických dovedností, rozvoj slovní zásoby, komunikačních dovedností a schopností vyjadřovat své potřeby a pocity. Tato práce vyžaduje nejen odborné znalosti Montessori pedagogiky, ale také lásku k dětem, trpělivost, empatii a schopnost pozorování. Hlavní učitelka je klíčovou postavou v rozvoji nejmenších dětí a vytváření pro ně pozitivní a podnětné vzdělávací prostředí.

2020-2023 Základní škola a Mateřská škola Mozaika

Zastupující učitelka v Montessori MŠ (3 - 6 let) 

V roli zastupující učitelky ve třídě pro děti od 3 do 6 let jsem měla příležitost pracovat s dětmi v období, kdy se upevňují klíčové dovednosti pro jejich další vzdělávání i život. 

Díky hluboké znalosti Montessori principů a metodiky jsem pomáhala dětem v jejich individuálním rozvoji, prezentovala Montessori materiály a podporovala je v objevování nových dovedností vlastním tempem.  Tato role vyžadovala flexibilitu, schopnost rychlé adaptace na potřeby třídy i jednotlivých dětí a úzkou spolupráci s hlavními učiteli a rodiči, aby bylo prostředí pro děti co nejpodnětnější a harmonické.

2017-2023 Základní škola a Mateřská škola Mozaika

Vedení klubu pro rodiče s dětmi od narození do 2 let

Klub pro rodiče s dětmi byl mou vášní, věnovala jsem se vytváření podpůrného a inspirujícího prostředí pro rodiče a jejich nejmenší děti. Sdílela Montessori principy a pomáhala rodičům porozumět potřebám a vývoji jejich dětí. Seznamovala je se způsoby, jak podporovat rozvoj v raném dětství a budovat pevné vztahy. Tato práce vyžaduje znalosti Montessori pedagogiky, empatii k rodinám a dětem a schopnost sdílet Montessori principy s ostatními. Je to nesmírně cenná činnost, která pomáhá rodičům lépe rozumět potřebám a vývoji svých dětí v raném věku.

2014-2020 Vědomé hlídání dětí v rodinách

Jedním z mých hlavních cílů bylo podporovat samostatnost dětí. Snažila jsem se vytvářet prostředí, ve kterém mohou děti objevovat své dovednosti a schopnosti. Nabízela jsem příležitosti k samostatnému rozhodování a řešení jednoduchých úkolů, jako je oblékání, krmení nebo uklízení svých věcí. Vytvářela jsem bezpečné prostředí, které napomáhalo v budování důvěry k novým lidem před nástupem do školky. 
 

408832135_122103912170138115_85997165050
-web.jpg
473284696_122190827810133003_37277575289
hjghjghj.png
28fbf268-22e5-413e-b413-133df86098fa.jpeg
Bez názvu.png
iuaida.jpg
bottom of page