
Uvědomuji si jedinečnost každého dítěte, snažím se s dětmi prožívat přítomnost do hloubky, spolu s nimi objevovat svět, respektovat jejich potřeby a být tím nejlepším partnerem na jejich cestě k nezávislosti.
Mým slibem je neustálý, nikdy nekončící rozvoj sebe sama.

Kateřina Vosátková
MŮJ PŘÍBĚH
Před rodičovstvím jsem se věnovala bytovým rekonstrukcím, navrhování nábytku i celých interiérů. Studovala jsem konstrukci, tvorbu a design nábytku a absolvovala diplomové studium interiérového designu.
S rodičovstvím v roce 2014 jsem začala svou energii směřovat k porozumění dětských potřeb. Začala se věnovat navrhování dětských prostor nejen v domácím prostředí, ale i v dětských skupinách, kde podporuji nejmenší děti v jejich samostatnosti. Pomáhám s implementací Montessori principů do každodenní praxe, aby prostředí odpovídalo přirozenému vývoji dětí a podporovalo jejich růst.
Absolvovala jsem mezinárodní diplomový Montessori kurz 0-3 AMI u asociace kterou založila sama Maria Montessori Association Montessori Internationale v Montessori institute Prague.
Diplomový kurz AMI 0-3 je zaměřen na studium Montessori pedagogiky a současných lékařských a psychologických přístupů k vývoji dítěte od narození do tří let. Teorie vývoje dítěte, psychologie, anatomie, fyziologie, porodnictví, výživy a dětské neuropsychiatrie.
Dále jsem absolvovala kurzy Jak s emocemi, Respektovat a být respektován, Výchova bez poražených, pravidelně navštěvuji Montessori konference, vzdělávám se v oblasti rozvoje dětí i v oblasti sebe rozvoje.
Jsem tu, abych vám poskytla informace o Montessori přístupu, jak jej aplikovat a jak porozumět potřebám Vašeho dítěte, abyste mohli podpořit jeho rozvoj v nejdůležitejším období jeho života do 6 let.
VZDĚLÁNÍ
-
Diplomový Montessori trénink AMI 0-3
-
Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky
-
Mezinárodní kurz Neurolingvistické psychoterapie NLP
-
Pozitivní psychologie, mindfullnes a jóga u dětí
-
Kurz Výchova bez poražených
-
Kurz Respektovat a být respektován
-
Kurz Jak s emocemi
-
První pomoc dětem
-
Montessori mentoring s Heidi Philippart MA (Edu), AMI (Dip)
-
Umění pozorování s Karen Pearce (AMI pedagožka, ředitelka, mentorka a supervizorka)
-
Montessori sporty a nový přístup k tělesné výchově
-
Řada dalších dílčích kurzů, webinářů a konferencí
PRAXE
Od roku 2014 se věnuji práci s dětmi v oblasti Montessori pedagogiky.
2024 Montessori prostor z.s.
Zakladatelka, průvodkyně, lektorka, mentor
Založila jsem vlastní projekt zaměřený na vytváření podnětného prostředí pro děti v souladu s Montessori principy v Jablonci nad Nisou. Pomáhám rodinám i dětským skupinám s implementací Montessori pedagogiky do praxe, navrhuji prostředí podporující samostatnost a přirozený rozvoj dětí. Poskytuji individuální konzultace, školení a mentoring pro rodiče i pedagogy.
2017-2023 Základní škola a Mateřská škola Mozaika
Hlavní učitelka v Montessori třídě batolat (18 měsíců - 3 roky)
Jako hlavní učitelka jsem měla možnost pracovat s dětmi v období, kdy probíhá nejrychlejší a nejdůležitější fáze vývoje. Toto období je klíčové pro budoucí rozvoj dítěte. Zahrnuje prezentace Montessori aktivit, podporu samostatnosti, rozvoj motorických dovedností, rozvoj slovní zásoby, komunikačních dovedností a schopností vyjadřovat své potřeby a pocity. Tato práce vyžaduje nejen odborné znalosti Montessori pedagogiky, ale také lásku k dětem, trpělivost, empatii a schopnost pozorování. Hlavní učitelka je klíčovou postavou v rozvoji nejmenších dětí a vytváření pro ně pozitivní a podnětné vzdělávací prostředí.
2020-2023 Základní škola a Mateřská škola Mozaika
Zastupující učitelka v Montessori MŠ (3 - 6 let)
V roli zastupující učitelky ve třídě pro děti od 3 do 6 let jsem měla příležitost pracovat s dětmi v období, kdy se upevňují klíčové dovednosti pro jejich další vzdělávání i život.
Díky hluboké znalosti Montessori principů a metodiky jsem pomáhala dětem v jejich individuálním rozvoji, prezentovala Montessori materiály a podporovala je v objevování nových dovedností vlastním tempem. Tato role vyžadovala flexibilitu, schopnost rychlé adaptace na potřeby třídy i jednotlivých dětí a úzkou spolupráci s hlavními učiteli a rodiči, aby bylo prostředí pro děti co nejpodnětnější a harmonické.
2017-2023 Základní škola a Mateřská škola Mozaika
Vedení klubu pro rodiče s dětmi od narození do 2 let
Klub pro rodiče s dětmi byl mou vášní, věnovala jsem se vytváření podpůrného a inspirujícího prostředí pro rodiče a jejich nejmenší děti. Sdílela Montessori principy a pomáhala rodičům porozumět potřebám a vývoji jejich dětí. Seznamovala je se způsoby, jak podporovat rozvoj v raném dětství a budovat pevné vztahy. Tato práce vyžaduje znalosti Montessori pedagogiky, empatii k rodinám a dětem a schopnost sdílet Montessori principy s ostatními. Je to nesmírně cenná činnost, která pomáhá rodičům lépe rozumět potřebám a vývoji svých dětí v raném věku.
2014-2020 Vědomé hlídání dětí v rodinách
Jedním z mých hlavních cílů bylo podporovat samostatnost dětí. Snažila jsem se vytvářet prostředí, ve kterém mohou děti objevovat své dovednosti a schopnosti. Nabízela jsem příležitosti k samostatnému rozhodování a řešení jednoduchých úkolů, jako je oblékání, krmení nebo uklízení svých věcí. Vytvářela jsem bezpečné prostředí, které napomáhalo v budování důvěry k novým lidem před nástupem do školky.
Tyto roky praxe mi poskytly hluboký vhled do světa dětského rozvoje a ukázaly mi, jaký zásadní vliv může mít Montessori pedagogika na formování budoucnosti našich dětí.




